Automatizace objednávek
Doplněk umí automaticky, na základě vámi nastavených podmínek, přepínat jednotlivé stavy u zadaných objednávek.
- Umožní vám třídit objednávky podle zadaných kritérií - například na základě platby, dopravy, proplacení objednávky, kódu a názvu produktu či dostupnosti na skladě.
- Můžete automatizovaně stornovat nezaplacené objednávky, posílat zákazníkům e-maily s upomínkou nebo jiné informace a upozornění na základě informací z pokladny.
- Díky propojení s Balíkobotem si můžete vyfiltrovat objednávky, které zůstaly viset na poště, informace o vrácených objednávkách aj.
Nastavte si automatické změny objednávek přesně podle vašich potřeb. Ušetříte čas při urgování plateb, třídění nabídek dle dopravy nebo sledování zásilek.
Vlastníte úspěšný e-shop s desítkami až stovkami objednávek denně? Zabírá vám přepínání stavů těchto objednávek stále více času? Pak rozhodně vyzkoušejte náš doplněk Automatizace objednávek. Díky jeho funkcím si ve stavech objednávek uděláte jednou pro vždy pořádek a začnete je třídit plně automatizovaně.
V rámci doplňku lze nastavit pravidla, díky kterým jsou vaše objednávky automaticky přepínány a dále segmentovány. Pro udržení přehlednosti je nejlepší, když si jednotlivá pravidla pojmenujete tak, abyste se v nich dobře orientovali. V rámci jednotlivých pravidel si poté nadefinujete konkrétní podmínky, které mezi sebou můžete libovolně kombinovat. Na základě nich jsou poté automaticky přepnuty stavy objednávek, které tyto podmínky splňují.
Inspirovat se můžete také naším instruktážním videem, ve kterém vám podrobně ukážeme rozhraní celého nástroje a poradíme, jak na základní nastavení jednotlivých podmínek.
Pro práci se zásilkami je zapotřebí mít Balíkobot.
Funkce
Zobrazení v grafu
Vytvořená pravidla si můžete zobrazit v grafu a mít tak dokonalý přehled o tom, jak automatizace funguje.
Urgování plateb
Velmi jednoduše můžete zaurgovať platby kartou i převodem po vámi definovaném čase od přijetí objednávky.
Automatické storno
V případě, že klient objednávku nezaplatil, automaticky se stornuje.
Třídění objednávek dle skladovosti
Velmi jednoduše si dokážete vyfiltrovat objednávky, pro které máte vše skladem a můžete je hned expedovat.
Detekce doručení
Objednávka se přepne do jiného stavu jakmile je doručena zákazníkovi a vy mu můžete rovnou poslat fakturu nebo poděkovat za převzetí balíčku.
Urgence převzetí balíčku z výdejního místa
Klienta můžete urgovat, aby si vyzvedl balíček z výdejního místa po vámi definovaném čase uložení.
Upozornění na poznámku od zákazníka
Pokud objednávka obsahuje poznámku, můžete ji okamžitě přepnout do stavu k ruční kontrole.
Automatické přidávání komentářů
Umíte si nastavit různé podmínky, které když se splní, k poznámce se přidá automatický komentář. Tento komentář může obsahovat proměnné. Takto si umíte jednoduše do komentářů přidávat odkazy do externích systémů, které budou obsahovat například email klienta.
Upozornění na duplicitní objednávku klienta za X hodin
Už nepřehlédnete, když si u vás někdo vytvoří dvě objednávky za sebou.
Časté dotazy
Automatizace nepřepnula stav objednávky, v čem může být chyba?
Zkontrolujte, zda objednávka splňuje všechny podmínky aktivního pravidla. Velmi často není objednávka ve stavu, na který máte pravidlo nastavené. Zkontrolujte, zda:
- objednávka splňuje podmínky pravidla (způsob platby, dopravy a ostatní podmínky pravidla)
- objednávka je ve stavu, na který je pravidlo nastavené
- není aktivní testovací režim., ve zkušebním provozu se stav objednávky nepřepíná
- uběhlo již 20 minut od doby, kdy objednávka splňovala všechny podmínky pravidla
Robot aplikuje pravidla na objednávky každých cca 10 až 15 minut. Pokud máte u pravidla aktivní funkci, aby se pravidlo na každou objednávku aplikovalo pouze jednou, a již se na objednávku pravidlo aplikovalo, pak automatizace znovu pravidlem stav objednávky nepřepne.
Automatizace nefunguje na objednávku přes Heureku, jak mám pravidlo nastavit?
Heureka se ze Shoptetu bohužel nepropisuje jako způsob platby, pro platbu Heureka se musí použít podmínka názvu produktu:
Doporučujeme tedy vytvořit na Heureku pravidlo vždy zvlášť.
Jak dlouho trvá, než automatizace objednávku zpracuje?
Robot je spouštěn a aplikuje pravidla na objednávky každých cca 10 až 15 minut. Pokud máte velké množství objednávek, může se tento interval prodloužit a k aplikování pravidla na objednávku může dojít cca do 30 minut.
Jak staré objednávky automatizace zpracovává? Přepnuly se mi jen některé.
Automatizace objednávek zpracovává objednávky staré maximálně 90 dnů. Pokud máte starší objednávky, je potřeba jejich stav přepnout ručně v Shoptet administraci, případně vám lhůtu 90 dnů můžeme na vyžádání prodloužit.
Zásilka byla doručena, ale automatizace objednávku ignoruje, v čem je chyba?
V Automatizaci objednávek níže v levém menu v naší administraci zvolíte Nastavení › Dopravci. Budete přesměrováni na párování doprav.
Pokud dopravce napárovaný není, pak nemáme data z trackingu a nemůžeme objednávku podle této podmínky přepnout. Tuto chybu zjistíte ihned při vyhledání objednávky přes Náhled objednávky, zobrazí se zde chyba, že dopravce není napárovaný.
Jak správně napárovat dopravy a nastavit automatické svozy popisujeme v návodu zde.
Z jakého důvodu se na objednávku aplikovalo jiné pravidlo?
Objednávka může splňovat podmínky více pravidel. Pokud tato situace nastane, pak se na objednávku aplikuje pravidlo první v pořadí (od shora dolů), další pravidlo se ignoruje. Zkontrolujte, zda
- máte pravidla správně seřazená
- je pravidlo dostatečně definované, například způsobem platby, dopravy a podobně.
Objednávku, včetně historie si můžete zobrazit i v našem Náhledu objednávky.
Proč se objednávka přepnula do jiného stavu, než jsem v pravidle nastavil?
Je možné, že ke změně stavu nedošlo naším doplňkem Automatizace objednávek. Zkontrolujte v historii objednávky, zda nebyl stav objednávky přepnutý jiným doplňkem nebo zda nebyl stav objednávky přepnutý ručně uživatelem.
Historii objednávky si zobrazíte pomocí našeho Náhledu na objednávku. Jestliže došlo ke změně stavu automatizací, pak v našem náhledu přejděte na část Aplikovaná pravidla v Automatizaci objednávek, kde uvidíte, jaká pravidla se na objednávku aplikovala. Tato pravidla si upravte tak, aby fungovala správně.
Získejte doplněk a ušetřete si práci i náklady s vaším e-shopem 🔥