Brani Balič
Díky Brani Balič budete mít dokonalý přehled o tom, jaké objednávky je potřeba zabalit, případně kdo je zabalil a kdy. Díky Brani Balič tak můžete zefektivnit picking a kompletaci objednávek. Za pomocí čtečky čárových kódů minimalizujete chyby. Doplněk Brani Balič je k dispozici nejen pro velké e-shopy. Instalace je pouze na pár kliknutí a neplatíte žádný instalační poplatek.
Základní vlastnosti
- Ovládání čtečkami nebo myší/dotykem - rozhraní pickingu i balení je plně ovladatelné pomocí čtečky čárových kódů. Samozřejmě čtečky nemusíte používat a vše lze udělat i myší nebo dotekem.
- Skenovat můžete kódy produktů i EANy. A můžete to libovolně střídat v průběhu balení
- Podpora skladových pozic - picking je seřazený dle skladových pozic, pro efektivní průchod skladem
- Rozklad sad na jednotlivé produkty
- Možnost zabalit objednávku do více balíků a pro každý vytisknout štítek
- Dodatečné štítky - Pokud potřebujete doposlat zboží k již odeslané objednávce (náhrada za rozbité/ztracené zboží při přepravě) můžete si vygenerovat a vytisknout dodatečný štítek
- Automatické objednávání svozu pro každého dopravce v jiný čas
- Podpora pro všechny dopravce, které má Balíkobot, Chameleoon nebo GO balík, máme vlastní napojení na Zásilkovnu
- Automatické focení pracovního místa při balení - každá objednávka má svoji galerii fotek
- Statistiky - kdo, kolik balíků, kolik kusů zboží, v jaké váze a jak rychle zabalil - ideální pro výpočet KPI
- Multieshop - balení pro více eshopů zároveň - ideální, pokud máte zvlášť eshop pro CZ, SK, HU a podobně
- Opětovné zabalení - jednoduché doposlání zapomenutého produktu.
Balit můžete ve třech módech
- Balení jedné objednávky za druhou bez pickingu - vhodné pro malé e-shopy.
- Spojený picking s balením - jede člověk si objednávky vypickuje a následně je i zabalí - vhodné do větších skladů, kde ale pracuje málo lidí.
- Oddělený picking a balení - jeden člověk pouze pickuje a druhý pouze balí - pro velké sklady a velký počet lidí.
Funkce
Vlastní napojení na Zásilkovnu
Máme vlastní přímé napojení na Zásilkovnu. Pro veškeré další dopravce je možné využít Balíkobot, Chameleoon a nebo GO balík, na Shoptetu tedy můžete používat i dopravce 123kurýr, Pošta bez hranic, Japo a mnoho dalších.
Rozklad sad na produkty
Při kompletaci i pickingu rozkládáme sady na jednotlivé produkty, aby bylo vždy jasné, co přesně potřebujete zabalit.
Možnost definovat, ze kterých stavů se jen expeduje, ignorování něktěrých typů produktů
Už se vám nestane, že byste vyexpedovali položku, která je v objednávce stornovaná anebo celou objednávku, kterou jste v mezičase stornovali. Jestliže nechcete vůbec při expedici vidět například produkty typu "služba", stačí tyto typy produktů přidat do ignorovaných typů.
Jednu objednávku vždy balí jen jeden expedient
Systém chrání před tím, abyste omylem vyexpedovali jednu objednávku dvakrát. Pokud byste omylem otevřeli objednávku, kterou balí někdo jiný, budete na to upozorněni.
Plná podpora pro multi-eshop
Expedujte všechny vaše eshopy z jednoho rozhraní a z jednoho seznamu objednávek.
Dodatečné štítky
Pokud potřebujete další štítek nebo doposlat nějaký produkt, který se předtím při přepravě rozbil, a nebo jste produkt neposlali, můžete vygenerovat dodatečný štítek.
Nastavení volitelných hodnot štítků
Můžete si definovat volitelné parametry pro štítky dopravců. Například si můžete nadefinovat, že balíček je europaleta nebo má určitý objem. Toto vyžadují někteří dopravci a je nutné s tím pracovat.
Máte možnost přednastavit nějaké hodnoty nebo dát baličům možnost během balení hodnoty zvolit ručně.
Podrobné filtry objednávek
Díky podrobným filtrům si můžete předdefinovat seznamy objednávek, aby vaši pickeři a expedienti měli vždy přehled o tom, kolik objednávek zbývá zabalit.
Optimalizovaný průchod skladem
Objednávky je možné řadit naším speciálním algoritmem, který shlukuje objednávky do skupin, které mají produkty na podobných skladových pozicích. Tím pádem vaši pickeři vždy projdou jen minimální nutnou trasu skladem a ušetříte počet kroků (čas) při pickingu.
Brani Tisk - jednoduchá správa tiskáren
Brani Balič plně podporuje tisk přes tiskárny v Brani Tisku. Jedná se o cloudovou správu tiskáren ve vaší firmě. Do Brani Cloudu tiskárnu připojíte pouze jednoduchým spuštěním našeho programu a poté přes ni může tisknout kdokoliv ve vaší firmě a postačí mu jen přístup k internetu. A to bez složitých nastavení sítě a instalace tiskárny na všechny zařízení. Takto vám stačí jedna kotoučová tiskárna (např. Zebra) pro více expedientů blízko sebe a všichni na ni mohou tisknout štítky, kdykoliv potřebují.
Zobrazování názvů produktů v jednotném jazyce
Názvy produktů můžete zobrazovat v kterémkoliv jazyce používaném některým z vašich e-shopů. To znamená, že pokud pickujete a balíte například pro Rumunsko nebo Maďarsko, picker a expedient uvidí české názvy místo rumunských/maďarských.
Časté dotazy
Musím mít na produktech čárové kódy, když chci používat Brani Baliče?
Nemusíte, Brani Balič funguje i bez čteček. Jednoduše ho budete obsluhovat jako klasickou aplikaci. Čtečky jen snižují chybovost.
Jaký hardware doporučujete k Brani Baličovi?
Doporučený hardware popisujeme v článku zde.
Objednávku jsem zabalil přes Brani Baliče, šítek se vygeneroval přes Balíkobot, proč nefunguje tracking zásilky v Shoptetu?
V Shoptetu je chyba, která způsobuje, že Shoptet nedokáže načítat tracking pro objednávky, u kterých bylo sledovací číslo zásilky vložené ručně a nebo přes API.
Pokud chcete přepínat stavy objednávek na základě trackingu, můžete využít náš nástroj Automatizace objednávek. Návody, jak nastavit přepínání stavů s podmínkou Dopravců najdete zde.
Čtečka načítá špatné znaky, co s tím?
Čtečku je nutné mít nastavenou stejně, jako je nastavena klávesnice na zařízení, ke kterému je čtečka připojená. Pokud je čtečka nastavená na češtinu a klávesnice na angličtinu, kód se načte špatně BRANI/BUTT@. Jakmile přepnete i jazyk klávesnice na češtinu, načte se kód již správně BRANI-BUTT2.
Je možné toto nastavit i obráceně - jestliže používáte na zařízení anglickou klávesnici, pak je potřeba nastavit angličtinu i na čtečce. Pokud by vše bylo nastaveno správně, pak ještě zkuste čtečku vyzkoušet v jiném prohlížeči (například Chrome). Ke každé čtečce jsou dodávané návody, kde načítáním kódu měníte nastavení. Najdete si tedy v návodu jazyk, který chcete na čtečce nastavit a načtete z návodu čtečkou kód. V návodu zároveň dohledáte, jaké jazyky čtečka podporuje. Návod k prstové čtečce, kterou prodáváme na našem e-shopu je k dipozici zde.
Jak správně nastavit terminál Zebra?
Připravili jsme video, jak terminál správně nastavit, najdete ho zde.
Musí mít pickeři ve skladu přístup i do Shoptetu?
Nemusí, což je velkou výhodou Brani Baliče. Tím, že vaši zaměstnanci nemusí mít přístup do Shoptetu, pak expedují jen objednávky, které se jim nachystají a přepínají se vždy do správných stavů.
Jednotlivým zaměstnancům doporučujeme nastavit i profily zobrazení, aby viděli jen část, kterou jim chcete zpřístupnit a kterou mohou obsluhovat. Například jim můžete zakázat přístup do nastavení nebo statistik.
Štítky od Balíkobotu se tisknou ve špatném rozměru, kde je problém?
Prověřte, že ve výchozím nastavení tiskárny nemáte nastavené žádné okraje a že máte korektně nastavenou velikost štítku.
V administraci Balíkobotu ověřte, že formát štítků je nastavený na PDF a velikost přibližně 100x150mm (pro různé dopravce se může rozměr mírně lišit). Nelze mít nastavený formát A4.
Generování štítku zobrazuje chybu, co mám dělat?
Na stránce s chybou systém píše, o jakou chybu se jedná. Můžete zkusit dle popisu chyby upravit data na štítku a vygenerovat jej znovu. Pokud si s chybou nebudete vědět rady, je zde k dispozici tlačítko pro zkopírování komunikace s API, kterým se celá zkopíruje. Zkopírovanou komunikaci následně zašlete na podporu dopravců a do kopie zadejte i náš e-mail support@brani.cz.
Kontakty:
- Balíkobot podpora@balikobot.cz
- Chameleoon podpora@chameleoon.sk
- GO balík petr@go-balik.cz
Nepovedlo se vytvořit štítek - chyba Manipulační jednotka, nedorazil kód manipulační jednotky, co mám nastavit?
Manipulační jednotky si můžete nastavit v párování doprav. Najedete na párování konkrétní dopravy a zde je možné přidat a nastavit atributy štítku - součástí je i manipulační jednotka.
Výchozí hodnota - udává, jaká manipulační hodnota má být defaultně vybrána (expedient ji tak bude mít vždy předvybranou).
Možnost úpravy před zabalením - expedient bude mít před zabalením možnost manipulační jednotku zvolit. Pokud to ponecháte nevyplněné, tak se bude automaticky propisovat vždy manipulační jednotka zadaná v poli Výchozí hodnota.
Nastavovat pro každý balík zvlášť - expedient bude mít možnost zadat různé manipulační jednotky, pro jednotlivé balíky objednávky (pokud jich máte nastavených více).
Povolené hodnoty - pokud zde nějaké zadáte, tak se expedientovi budou v nabídce zobrazovat pouze tyto (v případě, že používáte například jen dvě různé, tak aby nemusel expedient vybírat ze všech, ale pouze z těchto dvou).
Při tisku štítku vygenerovaného přes Balíkobot se jen načítá stránka a nic se netiskne, čím by to mohlo být?
Nejčastěji je to kvůli tomu, že máte nastavený formát štítku v Balíkobotu na ZPL. Změňte formát na PDF.
Co dělat, když dopravce tvrdí, že nemá data o zásilkách?
Pravděpodobně jste neodeslali data do svozu. Odeslání dat provedete v Brani Baliči na úvodní stránce přes tlačítko Objednání svozu.
Případně si můžete nastavit automatické objednávání svozu ve štítkové službě v části Dopravci › Nastavení služeb. Jak nastavit automatické svozy popisujeme v návodu zde.
Proč nevidím všechny objednávky v seznamu objednávek, i když splňují filtr?
Objednávka je buď umístěná v nějakém vozíku, nebo ji má označenou jiný uživatel, nebo je již zabalena. Pokud by ji měl označenou nějaký uživatel, zobrazí se vám objednávka po kliknutí na tlačítko Zobrazit i označené objednávky.
Ve filtru v Baliči vidím 10 objednávek ve stavu EXPEDICE, ale ve výpisu pod ním jich napočítám jen 9, proč jedna chybí?
Objednávka nechybí, vidíte o jednu méně (nebo případně i o více), protože objednávku skladník pickuje nebo balí. Jakmile si zapnete zobrazení označených objednávek, pak ji uvidíte a zjistíte i jméno uživatele, který na objednávce pracuje.