Jak správně nastavit přepínání objednávek podle trackingu dopravců
Jak správně nakonfigurovat přepínání stavů objednávek podle trackingu dopravců. Filtrování objednávek stav Doručeno, Nevyzvednuto, Vratka, atp., podle trackingu zásilky.
Nastavení služeb
V administraci Automatizace objednávek níže v levém menu zvolíte Nastavení › Dopravci. Budete přesměrováni na Párování doprav.
V app.brani.cz přejdete do části Nastavení služeb a kliknete na tlačítko +, zadáte název služby, například Balíkobot, a zvolíte, přes jakou službu dopravu využíváte. Následně vyplníte API údaje a potvrdíte tlačítkem Uložit. Podporujeme Balíkobot, Chameleoon a GO balík.
Poznámka: v Automatizaci objednávek je GO balík funkční pouze pro objednávky zabalené přes Brani Baliče.
Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Po napárování doprav je možné přidat podmínku dopravců do podmínek pravidel v Automatizaci objednávek.
Párování dopravy
V levém menu se následně vrátíte na Párování doprav. Rozkliknete si konkrétní e-shop (pokud jich máte více) a zobrazí se všechny dopravy, které můžete napárovat. Kliknete například Českou poštu, vpravo zvolíte službu, přes kterou dopravce využíváte - na našem příkladu Balíkobot.
Přejdete na další krok a zvolíte dopravce, přes kterého nastavovanou dopravu využíváte, na našem příkladu Česká pošta.
V dalším kroku zvolíte typ dopravy, na našem příkladu je to Balík Do ruky. Vše potvrdíte tlačítkem Uložit.
Přepínání stavu objednávky u doručených zásilek
Přejdete do administrace Automatizace objednávek, kde vytvoříte nové pravidlo a přejdete v editoru na záložku Dopravci. Pro přepínání stavu objednávek u doručených zásilek zvolíte Tracking status Jakýkoliv status, vyplníte typové Stavy trackingu Vyzvednutí zásilky na výdejním místě (1.1) a Doručeno na adresu (1.2), a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně.
Brani tip: Omezení pravidla využijete zejména se způsobem platby, kdy zaplacené objednávky přepnete pouze na stav Doručeno, přičemž objednávky na dobírku je možné po doručení přepnout na stav Doručená DOBÍRKA, a vystavit tak doklad až po doručení balíčku. Stavů v Shoptetu, včetně nastavení automatického generování dokladu, si můžete přidat více.
Náhled na objednávky
Pokud si potřebujete ověřit, jaké typové stavy trackingu použít, můžete nahlédnout do našeho vieweru. Postačí vyplnit číslo objednávky a veškerá data, která z trackingu máme, se zobrazí. Tlačítko Náhled na objednávky najdete i v levém menu v naší administraci níže.
V náhledu vidíte oboje - typové stavy trackingu, i konkrétní text trackingu od přepravce.
Přepínání stavu objednávky, kterou dopravce převzal do přepravy
Pro přepínání stavu objednávek u zásilek převzatých do přepravy zvolíte Tracking status Poslední status, vyplníte typový stav trackingu Vyzvednuta u odesilatele (2.1), a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Můžete použít místo podmínky Stav trackingu i podmínku Tracking obsahuje, do podmínky v pravidle vyplníte přímo zkopírovaný text z trackingu, na našem příkladu Zásilka převzata do přepravy.
Pokud potřebujete využít nějaký konkrétní údaj z trackingu zásilky a potřebujete podle něj filtrovat objednávky, například Z-BOXY nebo depo, na kterém zásilka byla podána, použijete podmínku Tracking obsahuje.
Jakmile aktivujete funkci Přesná shoda stavu, podmínka pravidla bude splněna pouze, pokud bude souhlasit celá věta z trackingu, včetně tečky na konci věty.
Urgování nevyzvednutých zásilek
Problémem zásilek, uložených na výdejním místě, může být jejich nevyzvednutí. Poradíme, jak nastavit pravidlo pro urgování zákazníka k vyzvednutí zásilky. Zde použijete podmínku Tracking status Poslední status a podmínku Stav trackingu Připravena k vyzvednutí (2.3). Zároveň použijete i časovou podmínku Stáří trackingu, vyplníte například 48 hodin. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Takto nastavené pravidlo se na objednávku aplikuje za 48 hodin od doby, kdy je zásilka uložená na výdejně k vyzvednutí.
V případě, že u připravené zásilky k vyzvednutí uběhne 48 hodin a stále nebude vyzvednutá, můžete tímto způsobem automaticky poslat zákazníkovi výzvu k vyzvednutí zásilky. Postačí ke stavu Nevyzvednuto v Shoptetu přidat stavový e-mail, kde informujete zákazníka, že si má zásilku vyzvednout.
Jakmile zákazník zásilku vyzvedne dříve, než uplyne 48 hodin, pak se tracking aktualizuje a pravidlo se na objednávku již neaplikuje.
Nový způsob dopravy
Jakmile přidáte na e-shop nový způsob dopravy, nezapomeňte ho napárovat i v Nastavení služeb. Jakmile nebude způsob dopravy napárovaný, nemáme k této zásilce data a na objednávku se poté nemohou aplikovat pravidla s podmínkou trackingu. Chybu lze najít velmi snadno, v náhledu objednávky uvidíte chybovou hlášku, že tento dopravce není napárovaný.
Pomocí dopravců a pravidel v Automatizaci objednávek můžete třídit doručené, nevyzvednuté zásilky nebo i vratky. Automatické urgování zákazníka může navíc snížit počet nepřevzatých balíčků.