Filtrování doručených objednávek s podmínkou trackingu
Jak na filtrování objednávek, které byly úspěšně doručené. Vše pohodlně nastavíte díky doplňku Automatizace objednávek. V návodu ukážeme, jak pravidlo pro doručené zásilky nastavit.
Nový stav objednávky v Shoptetu
Nejprve si vytvoříte v Shoptetu nový stav pro objednávky, které byly úspěšně doručené zákazníkovi. V části Nastavení › Objednávky › Stavy pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu vytvořte nový stav, můžete ho nazvat například Doručeno.
Nově vytvořený stav se v podmínkách pravidla v doplňku Automatizace objednávek zobrazí do několika minut.
Nastavení služeb
V administraci Automatizace objednávek níže v levém menu zvolíte Nastavení › Dopravci. Budete přesměrováni na Párování doprav.
V app.brani.cz přejdete do části Nastavení služeb a kliknete na tlačítko +, zadáte název služby, například Balíkobot, a zvolíte, přes jakou službu dopravu využíváte. Následně vyplníte API údaje a potvrdíte tlačítkem Uložit. Podporujeme Balíkobot, Chameleoon a GO balík.
Poznámka: v Automatizaci objednávek je GO balík funkční pouze pro objednávky zabalené přes Brani Baliče.
Je důležité, abyste napárovali způsob dopravy ke správnému přepravci, jelikož můžete například Českou poštu posílat prostřednictvím Pošty bez hranic. Hotové nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Po napárování doprav je možné přidat podmínku dopravců do podmínek pravidel v Automatizaci objednávek.
Párování dopravy
V levém menu následně přejdete na Párování doprav. Rozkliknete si konkrétní e-shop (pokud jich máte více) a zobrazí se všechny dopravy, které můžete napárovat. Kliknete například Českou poštu, vpravo zvolíte službu, přes kterou dopravce využíváte - na našem příkladu Balíkobot.
Přejdete na další krok a zvolíte dopravce, přes kterého nastavovanou dopravu využíváte, na našem příkladu Česká pošta.
V dalším kroku zvolíte typ dopravy, na našem příkladu je to Balík Do ruky. Vše potvrdíte tlačítkem Uložit.
Přepínání stavu doručených objednávek
V doplňku Automatizace objednávek klikněte na tlačítko Přidat pravidlo. Nové pravidlo si můžete jakkoliv pojmenovat. Pro přepínání stavu objednávek u doručených zásilek zvolíte Tracking status Jakýkoliv status, vyplníte typové Stavy trackingu Vyzvednutí zásilky na výdejním místě (1.1), Doručeno na adresu (1.2) a pravidlo je připravené. Veškeré nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Pravidla si můžete vytvořit obecná pro všechny dopravce, případně je možné v podmínkách pravidla nastavit jen konkrétní přepravce a omezit tak pravidlo pouze na ně.
Brani tip: Pomocí Automatizace objednávek můžete rozlišit, zda byla doručena objednávka na dobírku a u těchto objednávek je možné vystavovat doklad až po doručení zásilky. Odpadají tak starosti s následným vytvářením dobropisů. V pravidle použijete podmínku způsobu platby.