Časté dotazy podle nástroje
Otázky a odpovědi
Jaký je hlavní rozdíl mezi obyčejným a chaosovým zaskladňováním?
Klasické zaskladňování znamená, že produkt má vždy přidělenou konkrétní skladovou pozici. Pokud dojde k vyprodání produktu, skladová pozice mu zůstává. V tomto módu je zapnutá synchronizace skladových zásob s e-shopem. Jakmile naskladníte produkt v e-shopu, my víme, na kterou pozici jste ho naskladnili.
U chaosového zaskladňování je produktu přidělena skladová pozice, která mu ale po vyprodání produktu nezůstává a můžete na stejnou pozici naskladnit jiný produkt.
Mohu při inventuře konkrétních skladových pozic měnit rovnou i pozice produktů, v případě, že je produkt na jiné pozici, na které zrovna neprobíhá inventura?
Ne, toto je záměrně zakázané a to z důvodu, že pokud byste měli jeden kus produktu na pozici A a druhý kus produktu na pozici B, tak by nastala situace, že při inventuře pozice A, byste naskenovali 1 kus a nastavili produktu pozici A. Potom později při inventuře pozice B, byste naskenovali 1 kus a nastavili produktu pozici B. Evidovali byste jen jeden kus, přitom reálně máte dva kusy, ale nevěděli byste o tom, protože byste u produktu měnili pozici tam a zpět.
Jestliže nemáte v pozicích produktů pořádek, doporučujeme nejprve přes funkci Změna pozice všem produktům nastavit správnou pozici a až poté spustit inventuru.
Když během inventury narazíte na produkt, který má pozici jinou, než na které probíhá inventura, doporučujeme ho dát stranou a po inventuře zkontrolovat, kde by produkt měl být a problém vyřešit (dát všechny kusy od daného produktu na jednu pozici a nastavit mu ji). To se týká jen klasického zaskladňování. U chaosového zaskladňování toto nezpůsobuje žádný problém, protože produkty mohou být na více skladových pozicích.
Je nutné mít označené skladové pozice čárovými kódy?
Pokud nebudete používat chaosové zaskladňování, pak není nutné skladové pozice označovat čárovými kódy. Určitě to ale doporučujeme, protože to extrémně urychluje inventuru a snižuje chybovost při naskladňování.
Je nutné mít produkty označené čárovým kódem?
Produkty je možné vyhledávat i vyplněním jejich kódu nebo názvu do pole vyhledávače, ale není to pohodlné. Proto určitě doporučujeme produkty označit štítkem s čárovým kódem, případně alespoň označit čárovým kódem krabici, ve které se produkt nachází (u menších produktů).
Pokud od dodavatele neobdržíte produkty označené čárovými kódy, je možné si je z Brani Skladu velmi jednoduše tisknout a můžete si produkty označit štítky sami. Na používání štítků najdete návod zde.
Proč se nám nastavené skladové pozice v Brani Skladu nesynchronizují do Shoptetu?
API Shoptetu bohužel nepodporuje změnu skladových pozic. To ale nepotřebujete, protože expedice přes Brani Baliče se řídí skladovými pozicemi z Brani Skladu. V Shoptetu je tedy z toho důvodu používání pozic zbytečné, pokud je tam ovšem chcete mít, pak je v sekci Exporty k dispozici export ve formátu Excel, který po nahrání do Shoptetu skladové pozice nastaví.
Když čtečkou naskenuji pozici, system hlásí, že produkt nenašel, z jakého důvodu?
Pravděpodobně nemáte skladovou pozici zaevidovanou v Brani Skladu (najdete v sekci Reorganizace skladu). Systém potřebuje znát vaše skladové pozice, aby rozeznal, že skenujete pozici.
Jakmile po naskenováni čárového kódu systém nenajde kód mezi pozicemi, tak si myslí, že se jedná o produkt a hledá produkt s daným kódem, tedy s názvem vaší skladové pozice. Když nenajde ani produkt s daným kódem, tak hlásí, že produkt nenašel.