V druhém díle našeho seriálu případových studií si ukážeme, jak automatizace objednávek pomohla známé české textilní firmě Unuodesign.
Unuodesign – originální česká móda pro děti
Příběh majitelky firmy Unuodesign Petry Plemlové je skoro námět na film a objevil se v mnoha českých médiích, od Táborského deníku až po Forbes. Proč se vlastně tato inspirativní žena se železnou vůlí rozhodla podnikat v textilním průmyslu?
„Začala jsem podnikat před pěti lety na mateřské a byla to souhra okolností. Původně jsem učitelka ve školce a už tam jsem si všimla, že nabídka dětského oblečení v našich obchodech není ideální. Věci jsou sice krásné, ale ne vždy praktické. Pro své děti jsem chtěla něco jiného, takže jsem jim začala šít. Druhá neméně důležitá věc je fakt, že e-shop s textilem můžete provozovat klidně i z obýváku a s dětmi za zády.
V současnosti už by mi nestačil ani celý náš byt. Firma se rozrostla, prodává designové látky i široký sortiment oblečení a unuaček, které se starají o její chod, už je 14. Letos pravděpodobně dosáhneme obratu 100 milionů korun a chceme se zaměřit více na export do zahraničí.“
Nárazové prodejní akce jako výzva pro zaměstnance
Firma Unuodesign si během pár let vybudovala velmi dobrou pověst a oblečení pro děti i designové látky si našly své nezastupitelné místo na českém trhu. S přibývajícími objednávkami se zvýšil počet zaměstnanců, hlavně v administraci, aby firma bez obtíží zvládala období, kdy jsou velké tržby. To ale znamenalo mít většinu roku přezaměstnanost, což je krajně neekonomické.
Moment, kdy si Petra Plemlová uvědomila, že spíš než množství zaměstnanců firmě, více pomůže automatizace procesů, nastal v roce 2019 při prvním Nightshoppingu. Na této velké akci totiž za jeden večer v e-shopu přistálo víc objednávek, než je běžné za jeden měsíc. Odbavit všechny zásilky bez chyby a včas znamenalo pro zaměstnance obrovskou zátěž.
„Došlo mi, že automatizace uvolní mým zaměstnancům ruce nejen při nárazových akcích, jako byl Nightshopping, ale i v běžném provozu. Je fajn mít v zakázkách přehled, jasnou strukturu a nemuset řešit každý den ty stejné procesy ručně.“
Automatizace objednávek od Brani.cz – častý tip v diskuzích na internetu
Najít firmu, která službu Automatizace objednávek poskytuje, bylo jednoduché. Web unuodesign.cz i unuo.cz jedou na Shoptetu a Petra je už dlouhou dobu členkou facebookové skupiny Shoptet Poradna. V této diskuzi několikrát narazila na firmu Brani.cz i na jejího majitele Branislava Blaškoviče, který uživatelům často odpovídal na nejrůznější dotazy spojené právě s procesy automatizace pro e-shopy.
Z doplňků, které Brani.cz nabízí, si Petra vybrala Automatizaci objednávek.
„Potřebovala jsem doplněk, který mi umožní nastavit celý proces od přijetí objednávky až po expedici zboží tak, aby s tím zaměstnanci měli co nejméně práce a já měla o všem přehled na pár kliknutí myší. Dále pro mě bylo důležité spárování se Shoptetem, který používáme. Vývoj vlastního doplňku by byl neúměrně drahý, takže jsem bez váhání zvolila Automatizaci objednávek.“
Úleva pro zaměstnance a pro firmu možnost dalšího růstu
Zavedení doplňku do firmy proběhlo hladce i díky podpoře a radám ze strany Brani.cz na Facebooku. Krom snížení chybovosti kleslo vytížení zaměstnanců natolik, že aktuálně se místo 4 unuaček na plný úvazek věnuje administrativě jen jedna a ta navíc stíhá i další práci.
A co říká Petra Plevová po roce užívání?
„Jsem naprosto spokojená. Přesvědčila jsem se, že automatizovat procesy ve firmě opravdu má smysl a už uvažuji, který další doplněk bychom mohli využít. Rozhodně bych Automatizaci objednávek doporučila do každé firmy, která expeduje větší množství zboží. Díky tomuto doplňku budete mít vy a vaši zaměstnanci čas na rozvoj firmy a rutinní práci může dělat automat.“