Dodavatelské nákupní seznamy
- Nástroj vám umožní automatické třídění všech přijatých objednávek.
- U objednávek, které obsahují zboží, jenž nemáte skladem, dané zboží automaticky přiřadí na nákupní seznam a ten roztřídí na základě jednotlivých dodavatelů.
- Produkty můžete automaticky přidávat do nákupních košíků dodavatelů, při převzetí zásilky produkty zkontrolovat čtečkou čárových kódů a všechny nakonec hromadně naskladnit do e-shopu.
- Ušetříte čas a mnohonásobně snížíte chybovost ve všech fázích.
- Na rozdíl od člověka, náš nástroj pracuje nepřetržitě — ve dvě ráno, o víkendech i o svátcích.
Objednáváte na svůj e-shop každý den nové zboží? Zabírá vám každodenní zadávání objednávek spoustu času? Ušetřete ho díky našemu nástroji pro automatizaci nákupu zboží.
Nejdůležitější funkce
Máte na svém e-shopu velký obrat a denně objednáváte nové zboží od více dodavatelů? Pak jistě víte, jak těžké je udržet ve všech objednávkách pořádek — pravidelně je třídit a řešit, od jakého dodavatele vyjde daná položka nejvýhodněji.
- Skenování nových objednávek.
- Tvorba nákupních seznamů s produkty, které nemáte skladem.
- Hromadná práce s produkty v seznamech.
- Automatické přidávání produktů do nákupních košíků dodavatelů.
- Kontrola produktů při převzetí zásilky od dodavatelů se čtečkou čárových kódů.
- Hromadné naskladnění do Shoptetu na jedno kliknutí.
Nástroj je plně integrován s platformou Shoptet, Datadepo a Napojse.
Základní princip fungování
Je samozřejmě na vás, jak využijete jednotlivé komponenty tohoto nástroje, ale i přesto pro vás máme doporučení pro optimální využití nástroje.
- Přijde vám nová objednávka — robot ji zpracuje a rozdělí podle toho, zda dané produkty máte nebo nemáte skladem.
- Produkty, které nemáte skladem, se přiřadí na neuložený nákupní seznam a roztřídí podle jednotlivých dodavatelů.
- Ve chvíli, kdy se chystáte udělat objednávku u dodavatele, vytvoříte si nový nákupní seznam, do jehož názvu můžete zadat název dodavatele včetně dne očekávaného přijetí.
- Pomocí hromadných nástrojů si přesunete všechny produkty daného dodavatele z neuloženého seznamu do nově vytvořeného seznamu.
- Otevřete si daný seznam a pomocí jednoho tlačítka spojíte všechny stejné produkty do jednoho seznamu.
- Přidáte hromadně všechny produkty do nákupního košíku dodavatele, pokud dosud nebyly přidány. Tato funkce se programuje na míru pro každého dodavatele.
- Když vám dorazí zásilka s produkty od dodavatele, otevřete si příslušný nákupní seznam.
- Pomocí čtečky čárových kódů si naskenujete veškeré produkty, které vám dorazily.
- Pokud nedorazilo veškeré objednané zboží, použijete v rámci kompletace tlačítko na rozdělení produktů a následně přesunete tyto nezkompletované produkty do neuloženého nákupního seznamu, abyste je nezapomněli při nejbližší objednávce doobjednat.
- Ve chvíli, kdy máte nákupní seznam plný produktů, které reálně dorazily, použijete hromadné naskladnění do eshopu — tímto krokem se automaticky zvýší skladová zásoba ve vašem eshopu.
Funkce
Detekce co chybí ve skladu
Systém generuje tabulku, kde vidíte, které produkty máte v mínusu nebo pod minimální skladovou zásobou a na jedno kliknutí si tyto produkty v daném množství můžete přidat na nákupní seznam, abyste si srovnali sklad.
Očekávané zboží
Nástroj generuje tabulku, kde vidíte, který den vám přijde kolik produktů, v jaké váze a kolik objednávek budete moct v daný den odbavit. Díky tomu jste schopni přesněji řídit expedici a počet lidí ve skladu.
Nejčastěji objednávaný produkt
V přehledné tabulce vám nástroj zobrazuje, které zboží jste nejčastěji objednávali u dodavatele za dané období. Díky tomuto dokážete určit, které produkty by se vám hodilo mít na skladu ve větším počtu.
Import z Excelu
Díky přehlednému importu můžete importovat seznam produktů do nákupního seznamu z Excelu. Povinný je jen kód produktu a počet kusů - zbytek dat (například dodavatele) si nástroj doplní sám.
Variabilní exporty
Můžete si nadefinovat vlastní exporty do CSV nebo Excelu se sloupci, které potřebujete. Díky tomu si velmi jednoduše přidáte export pro dodavatele přesně ve formátu, v jakém ho potřebuje.
Filtrování produktů
Díky pokročilým filtrům můžete s produkty na seznamu pracovat hromadně a označovat si produkty, které vyhovují vašim podmínkám.
Seznam objednávek
Všechny objednávky u dodavatelů vidíte v přehledné tabulce a tak máte vždy přehled, v jakém stavu je objednávka, kdy očekáváte její dodání, číslo dokladu, poznámku a podobně.
Časté dotazy
Proč nastala chyba, že produkt nebyl přidán do košíku?
Jestliže v nastavení v Nákupních seznamech používáte napojení přes Datadepo a nebo Napojse, pak tato chyba znamená, že v době, kdy se dotazujeme na produkty, se nám vrátí informace, že produkt dodavatel nemá skladem, pak v logu je právě tato chyba a produkt nemohl být přidán do košíku.
Jestliže napojení žádné nepoužíváte, znamená to, že jste neklikli na ikonku přidání do košíku v seznamech.
Proč se na nákupní seznamy přidaly špatné produkty a nebo produkty ve špatném množství?
Na nákupní seznamy přidáváme produkty z objednávky, které měli v okamžiku přijetí objednávky skladovou zásobu pod 0 kusů. Jestliže jste měli 3 ks skladem a přišla nová objednávka na 4 ks, přidáme na seznam jen 1 ks, který chybí (pokud nemáte zapnutou ignoraci skladu a nebo minimální množství). Když vám nějaký produkt na seznamu chybí, pravděpodobně jste měli skladem dostatečné množství.
Počet kusů v okamžiku přijetí objednávky si můžete ověřit přes Náhled na objednávku (odkaz najdete i v levém menu v naší administraci). Tato hodnota je neměnná a nemá na ni vliv ani to, že produkt naskladníte později až po přijetí objednávky.
Jak je možné, že se na nákupní seznamy nepřidaly žádné produkty z objednávky?
Nejprve zkontrolujte, zda byla objednávka zpracovaná. Zkuste si ji vyhledat v sekci Zpracované objednávky. Pokud jste ji nenašli, pravděpodobně objednávka není ve stavu, který je definovaný v části Nastavení › Stav nové objednávky.
Je nutné, aby objednávka v tomto stavu zůstala, dokud ji nákupní seznamy nezpracují, může to trvat několik minut. Nestačí, aby objednávka v nastaveném stavu byla pouze pár sekund. Jestliže objednávka na seznamu zpracovaných objednávek je, pravděpodobně pro ni není nutné nic objednávat. Viz tato odpověď.
Objednávku jsem vytvořil v Shoptetu ručně, proč se nepřidaly na seznam všechny chybějící produkty?
Když vytváříte objednávku na Shoptetu ručně, je vytvořena okamžitě. Jakmile do objednávky poté přidáte produkt, znamená to jen změnu objednávky. My nedokážeme zjistit, kdy objednávku přestanete upravovat a považujete ji za konečnou (s konečným seznamem produktů).
Jakmile je vytvořená objednávka ve stavu, který je určený pro její zpracování v nákupních seznamech, tak se může stát, že ji zpracujeme v čase, kdy jste do ní ještě nestihli přidat všechny produkty.
V takových případech doporučujeme objednávku vyhledat v sekci Zpracované objednávky a kliknout na tlačítko zapomenout, smazat produkty a zpracovat znovu, jakmile ji budete mít její úpravy dokončené a doplněk objednávku znovu zpracuje - pozor na to, že objednávka musí být ve stavu, který je v doplňku pro zpracování objednávky nastaven.
Mám novou objednávku v Shoptetu, a chtěl jsem si vyzkoušet doplněk, proč se nepřidaly produkty na seznam?
Doplněk získává data o objednávkách až po jeho instalaci. Pokud tedy instalujete doplněk později než došlo k vytvoření objednávek, doplněk objednávky zpětně nezpracuje. Doplněk je nutné otestovat na nových objednávkách, které budou vytvořené až následně po instalaci doplňku.
Získejte doplněk a ušetřete si práci i náklady s vaším e-shopem 🔥