Synchronizace produktů - XML feedy

Synchronizace produktů - XML feedy

Pravidelné načítání produktů od Vašich dodavatelů.

  • Vaši dodavatelé pravděpodobně disponují XML feedy, díky kterým můžete pravidelně nahrávat a aktualizovat produkty ve Vašem eshopu
  • Pomůžeme Vám tyto feedy upravit - přidat marže, přeložit texty, změnit kategorie - není potřeba to dělat ručně.

od 3 000 Kč za dodavatele
od 0.08 Kč za produkt
kalkulačka

Chci XML feedy

Co je XML feed

Jde o soubor, který mohou generovat elektroniční obchodníci za účelem poskytování ucelených informací o jejich aktuální nabídce. Takové soubory jsou využívány cenovými srovnávači, nebo také dalšími obchodníky, kteří mohou zboží dále přeprodávat. Tyto soubory jsou generovány s určitou pravidelností, aby vždy zobrazovaly co možná nejaktuálnější pohled na dotyčný eshop.

Soubor XML většinou obsahuje veškeré informace relevantní pro další internetové služby, jako například název položky, výrobce, kód produktu výrobce, krátký popis položky a jejích vlastností. Často obsahuje také odkaz na fotky dané položky, takže se nemusíte zdržovat s hledáním vhodné fotky pro Váš eshop. Samozřejmě obsahuje také informace o cenách a dostupnosti zboží.

Než se podíváme na fungování celého nástroje, nejprve se podíváme na jeho jednotlivé části.

Správa pravidel

XML_general

Pomocí pravidel zvoleného XML feedu můžete blíže upřesnit, jaký koeficient si přejete pro zvolenou skupiinu výrobků použít. Může to být pro celou jednu kategorii, pro výrobky v cenovém rozmezí, nebo jen pro zboží určitého výrobce.

V prvním řádku máte možnost si dané pravidlo pojmenovat. V levé polovině definujete, pro jaké produkty si přejete provést akce, které definujete na pravé straně.

Pořadí pravidel je také velmi důležité. Systém začne produkty v XML feedu procházet podle pořadí pravidel, v jakém jsou uspořádány v rozhraní uživatele.

Podmínky

  • Kategorie - zde ze seznamu vybíráte kategorii zboží, kterou máte definovanou na Vašich stránkách.

  • Cena od / do - pokud si přejete aby se u Vás zobrazovaly pouze položky z určitého cenového rozmezí, zde jej můžete zadat.

  • Výrobce - Máte zálusk na konkrétního výrobce? Uveďte ho do této kolonky.

  • EAN / Kód produktu - Pokud máte zájem o jeden konkrétní produkt a víte, že tyto informace Vaši dodavatelé v XML feedu uvádějí, můžete tyto informace uvést zde. Pokud si nejste jistí, obraťte se na nás a my Vám s touto informací pomůžeme.

  • Dostupnost - Do tohoto pole uvádějte status zboží, které by se mělo zpracovat dle zadaného pravidla. Je třeba ale zachovat stejné pojmenování, jako uvádí dodavatel v XML feedu. Pro nápovědu se můžete podívat na záložku "Překlady", kterou popíšeme níže, případně se opět obraťte na nás.

Akce

  • Typ ceny - uvádíte, kterou z cen si přejete přepočítat níže uvedeným koeficientem.

  • Násobení koeficientem - zde uveďte koeficient, s jakým se mají přepočítávat ceny z XML feedu pro položky, které odpovídají zvoleným pravidlům. Do tohoto pole se uvádí násobek, takže pro 15% marži uveďte hodnotu 1,15.

  • Smazat produkt - při zaškrnutí tohoto pole budou produkty, splňující definované podmínky, vyjmuty z importu.

  • Konečné - pokud produkt vyhovuje pravidlu, žádné další pravidla se již pro tento produkt neaplikují.

 

Párování kategorií

XML_kategorie

V druhé části nástroje přiřazujete kategorie, tak jak se mají propojit mezi XML feedem Vašeho dodavatele a Vaším eshopem. Na levé straně uvidíte seznam kategorií Vašeho dodavatele a na pravé straně najdete v rozbalovacím seznamu kategorie z Vašeho eshopu.

Kategorie, které nespárujete, nebo označíte jako "Smazat produkt", nebudou importovány!

 

Překlady

XML_preklady

 

Pokud máte zahraničního dodavatele, pak se jistě bude hodit poslední část tohoto nástroje a to sice pole pro překlady. Podobně jako na kartě Kategorií, i zde se na levou stranu načtou parametry z XML feedu Vašeho dodavatele, ale niní již nevybíráte ze seznamu, nýbrž přímo vpisujete hodnoty, jaké se mají zobrazit zákazníkům ve Vašem eshopu. Necháte-li pole nevyplněná, zobrazí se původní hodnota z XML feedu.

Některé skupiny parametrů mohou mít více různých hodnot. Pro zobrazení těchto jednotlivých hodnot slouží tlačítko "zobraz hodnoty".

 

Jak to tedy celé funguje

Když jsme se podívali již na všechny části tohoto nástroje, ukážeme si jednu vzorovou situaci. 

Řekněme, že budeme chtít přidat 15% marži pro doplňky od výrobce A1 Doplňky, v cenovém rozmezí 50 - 2000Kč, které jsou buď skladem, nebo dostupné do týdne. Víme také o jedné položce, kterou náš dodavatel prodává až příliš levně, takže na tuto jedinou položku z kategorie Doplňky budeme chtít dát marži 25%. Známe její EAN, takže ji budeme identifikovat podle něj. Budeme také chtít, aby se tento produkt objevil pouze pokud bude skladem. Pravidla tedy budou nastavena následovně.

XML_pravidlo_marže

XML_pravidlo_výrobceA1

Je důležité, aby tato pravidla byla v tomto pořadí, aby se nám upravil nejprve onen samostatný produkt s vyšší marží, který pak díky použitému pravidlu "Konečné" bude vyjmut z dalších pravidel, které by se na něj mohly vztahovat (např. kvůli jeho zařazení do kategorie Doplňky).

Máme ale ještě jeden požadavek a to sice takový, že náš eshop se snaží dělat věci trochu jinak a tak jsme se rozhodli, že nebudeme používat klasický a nudný termín "Skladem" a "Skladem do týdne", ale chceme, aby místo těchto hesel bylo zobrazeno "U nás!" a "Již brzy u nás!". Přejdeme tedy do záložky Překlady a tyto dvě pole vyplníme naším novým "překladem".

XML_preklad_dostupnost

 

Výsledkem takto definovaných změn bude sekce Doplňky v našem eshopu vyplněna produkty od našeho oblíbeného výrobce, za ceny, které si určíte a i s nádechem vlastní originality.

 

 

 

Už nechci vkládat produkty ručně

Chci XML feedy